دسته‌بندی نشده

معرفی خدمات طراحی ناخن

معرفی خدمات طراحی ناخن

امروزه داشتن ناخن‌های زیبا و با اندازه‌های یکسان با طراحی‌های جذاب و متنوع، ترند شده است و همه خانم‌ها تلاش می‌کنند تا یک طراحی جذاب و خاص را روی ناخن‌های خود پیاده کنند. در دنیای امروز داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب به یکی از ملاک‌های زیبایی و خاص بودن تبدیل شده است. با رشد خدمات ناخن دیگر نگران کوتاهی، شکننده و نامنظم‌بودن ناخن‌های خود نباشید. اگر شما نیز قصد دارید، ناخن‌هایی زیبا و بلند و با طراحی‌های خاص داشته باشید و می‌خواهید یکی از خدمات ناخن را انجام دهید، توصیه می‌کنیم که ابتدا با این خدمات و ویژگی‌های آن‌ها شوید، سپس به انجام آن اقدام کنید. در این صورت بهتر می‌توانید، در نوع خدماتی که قرار است روی ناخن‌های شما ارائه شود، تصمیم‌گیری کنید.

 با کاشت، ناخن‌هایی محکم داشته باشید

کاشت ناخن یک روش برای افزایش طول و زیبایی ناخن‌ها است و دوام و ماندگاری طولانی‌تری روی ناخن‌هایتان دارد، اما کاشت نیز پس از مدتی باید دوباره ترمیم شود. این روش می‌تواند به ناخن‌ها قوت و ثبات بیشتری بدهد و ظاهر زیبایی را به آن‌ها ببخشد و برای مدت طولانی حفظ شود. پس اگر خانه‌دار هستید و احساس می‌کنید که بهتر است ناخن‌هایتان محکم‌تر باشد تا نشکند، کاشت بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. روش کاشت به دو شکل کاشت با پودر و ژل انجام می‌شود که در این بخش توضیح مختصری را برای هر یک بیان می‌کنیم:

 کاشت ژله‌ای ناخن

در روش کاشت با ژل، از سه‌لایه ژل به نام‌های فینیشینگ ژل، بیلدینگ ژل و تاپ شاین انجام می‌شود. در این روش بعد از هر بار ژل زدن دست در دستگاه UV قرار می‌گیرد، تا خشک شود. این مدل از کاشت در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار بوده و همچنین مزیت‌های کاشت پودری را نیز شامل می‌شود.

 کاشت ناخن با پودر

این روش کاشت بسیار محبوب بوده و در آن از پودر آکریلیک یا پودر ژل استفاده می‌کنند. در کاشت ناخن با پودر، پودر روی سطح ناخن قرار می‌گیرد، سپس با مایع پیش آماده ترکیب می‌شود تا یک لایه محکم و قوی روی ناخن ایجاد کند. سپس ناخن را به شکل و طول موردنظر تغییر می‌دهند. در نهایت ناخن با فویل و پالیشر صاف و درخشان می‌شود.

این روش می‌تواند به ناخن‌ها طول و استحکام بیشتری بدهد و از همه مهم‌تر به آن‌ها ظاهری زیبا و طبیعی ببخشد. دوام و ماندگاری کاشت با ژل نسبت به کاشت با پودر بیشتر است. همچنین ما کاشت با پودر را به مناطق خشک و کاشت با ژل را به مناطق شرجی و مرطوب پیشنهاد می‌دهیم.

 

 با لمینت ناخن، دستانی زیبا داشته باشید

موادی که در لمینت ناخن به کار می‌رود، از مواد کاور و کاشت کاملاً جدا بوده و فقط باعث استحکام ناخن‌ها می‌شود. همچنین در لمینت ناخن یک نوع هارد ژل به کار می‌رود و این هارد ژل موجب تقویت صدف‌های ناخن می‌شوند. لمینت یکی از ظریف‌ترین خدمات ناخن است. اما به علت ظرافت بیش از حد لمینت، آسیب‌دیدگی و شکنندگی بسیاری در آن دیده می‌شود. لمینت ناخن نیز در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است، اما نکته مهمی که باید بدانید این است که لمینت استحکام کاشت یا کاور را ندارد. لمینت ناخن نیز مانند کاشت به ترمیم دوره‌ای نیاز دارد.

با لمینت ناخن، دستانی زیبا داشته باشید

 داشتن ناخن‌هایی طبیعی با ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یک نوع لاک با ماندگاری بالا و زیبا به شمار می‌رود که به ناخن‌ها قد نمی‌دهد. لاک ژل نسبت به لمینت ناخن بسیار ضعیف عمل می‌کند. در این روش اغلب از لاک ژل برای زیبایی ناخن‌ها استفاده می‌شود. البته لاک ژل‌ها از نظر رنگ، تنوع بسیار بالایی دارند. نکته قابل‌توجه این است که لاک ژل را می‌توان روی ناخن طبیعی انجام داد.

در ژلیش ناخن‌های طبیعی، لاک ژل روی بستر خود ناخن‌ها قرار می‌گیرد و هیچ مواد دیگری زیر لاک ژل وجود ندارد. شما باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که ژلیش یک نوع ماده شیمیایی است، و به همین دلیل نباید مدت‌زمان خیلی زیادی روی ناخن‌ها باشد. ژلیش نیز مانند کاشت و لمینت به ترمیم نیاز دارد، یعنی پس از گذشت مدت زمانی باید عملیات ژلیش را دوباره انجام دهید. بهتر است بدانید که دوام و ماندگاری ژلیش نسبت به کاشت کمتر است. اما با ژلیش ناخن‌هایتان حالت طبیعی‌تری دارد. اگر هزینه این خدمات برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید که هزینه ژلیش نسبت به سایر روش‌ها کمتر است؛ زیرا عملیات کمتری روی ناخن‌ها انجام می‌شود.

 

 مانیکور انتخابی برای خاص‌پسندان

مانیکور به دو شیوه مانیکور خشک و مانیکور خیس انجام می‌شود. ناخن‌کار در مانیکور خشک با به‌کارگیری سوهان‌های دستی و برقی به ناخن‌ها فرم دلخواه و منظمی می‌دهد. نکته مهم و قابل‌توجه این است که پس از پایان کار از روغن و لوسیون‌های تقویت‌کننده دور ناخن‌ها و دست نیز استفاده می‌شود. در مانیکور خیس خدماتی مانند پوسته‌گیری، دورگیری ناخن‌ها، سوهان‌کشی جهت اصلاح فرم ناخن‌ها، تمیز کردن زیر ناخن‌ها، ماساژ دست و لایه‌برداری پوست دست انجام می‌شود.

در مانیکور خیس ابتدا باید دست‌ها به مدت ۲۰ دقیقه درون مواد قرار بگیرند تا حالت نرم‌تری به خود بگیرند، در آخر باعث جدا شدن کوتیکول‌ها و پوسته‌های اضافی شود. موادی که در مانیکور خیس استفاده می‌شود، زیر ناخن‌ها را از قارچ‌ها و باکتری‌ها پاک می‌کند. در آخر این روش نیز از روغن‌ها و لوسیون‌های تقویت‌کننده ناخن‌ها و پوست دست استفاده می‌شود. مانیکور نیز مانند ژلیش حالت طبیعی دارد.

مانیکور انتخابی برای خاص‌پسندان

پاهایی زیبا با پدیکور پا

پدیکور یکی از خدمات زیبایی پا و ناخن‌ها است که باعث کاهش استرس شود و حس بهتری را به شما منتقل می‌کند. برای انجام این کار ابتدا باید پاهای خود را در جکوزی‌های ویژه پدیکور قرار می‌دهید، سپس به جکوزی‌ها کوکتل‌ها، آب و انواع مواد تقویت‌کننده پوست اضافه می‌شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست پا شما نرم‌تر شده و پوسته‌های اضافی و کوتیکول‌ها از سطح پوست جدا می‌شوند.

در پدیکور باید کف‌سابی انجام شود تا لایه‌های مرده پوست پا از آن جدا شده و کف پاها تمیز شوند. در ضمن پدیکور شامل فرم‌دهی به ناخن‌ها، سوهان‌کشی و تمیز کردن زیر ناخن‌ها از قارچ‌ها و باکتری‌ها، پوسته‌گیری، ماساژ پا و کف‌سابی می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که پس از اتمام مراحل پدیکور، باید دور ناخن‌ها و پوست پا توسط روغن و کرم‌های مخصوص چرب شود.

 

 ریمو ناخن

اما هر یک از این دیزاین‌ها، به‌سادگی از سطح ناخن‌ها جدا نمی‌شوند و شما برای از بین بردن آن ها به ریمو نیاز دارید. مراحل و نکات انجام ریمو ناخن شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. اگر به هر دلیلی به ریمو کردن ناخن‌ها نیاز داشتید، اول از همه باید ناخن‌هایتان کوتاه شود تا ناخن‌ها دقیق‌تر و راحت‌تر ریمو شوند.
  2. پس از کوتاه‌کردن ناخن، باید لاک ژل و لاک را توسط سوهان و استون از بین برد و سپس پنبه‌های تکه‌تکه شده را به استون آغشته کرد و روی ناخن‌ها قرار داد. در ضمن دور پنبه‌ها حتماً باید با فویل پوشانده شود؛ زیرا فویل موجب می‌شود تا استون مواد روی ناخن را جذب کند و زودتر حالت خمیری به خود بگیرد.
  3. در این مرحله پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، فویل‌ها را باز کنید. مشاهده خواهید کرد که ناخن‌هایتان نرم‌تر شده و حالت خمیری به خود گرفته‌اند.
  4. در این حالت شما می‌توانید به‌سادگی مواد را از سطح ناخن‌ها جدا کنید.
  5. پس از جدا کردن مواد باید سوهان‌کشی کنید تا ریمو ناخن‌هایتان به‌صورت کامل انجام شود.
  6. در نهایت برای حفظ و سلامت ناخن‌ها بهتر است، اطراف ناخن‌ها را چرب کنید، البته برای این کار به سراغ کرم و روغن‌های مخصوص بروید.

ریمو ناخن

 سخن پایانی

خدمات ناخن شامل مجموعه‌ای از روش‌ها می‌شود که برای بهبود و زیبایی ناخن‌ها کاربرد دارد. این خدمات شامل کاشت ناخن، ژلیش ناخن، مانیکور و پدیکور و لمینت می‌شوند. شما با استفاده از این خدمات می‌توانید طول و شکل موردنظر را برای ناخن‌های خود طراحی کنید و ظاهری بسیار زیبا به آن‌ها ببخشید. همچنین مراقبت مناسب از ناخن‌ها سبب حفظ سلامت و تمیزی آن‌ها می‌شود. انتخاب خدمات متناسب با نیاز و سلیقه شما می‌تواند به شما کمک کند تا ناخن‌هایی زیبا و جذاب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *