دسته‌بندی نشده

 آموزش کاشت ناخن با ژل

آموزش کاشت ناخن با ژل

آموزش کاشت ناخن با ژل به این دلیل که ژل ماده‌ای غیرسمی و بدون بو است، امروزه رواج بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد زمانی که وارد حرفه ناخن‌کاری می‌شوند، شاید به موفقیتی که مدنظر دارند دست پیدا نکنند. به‌این‌علت که یک مجموعه معتبر را برای یادگیری انتخاب نکرده‌اند. یادگیری قدم‌به‌قدم با وجود تکنیک‌ها و اصول اولیه کار، جزو مهم‌ترین مواردی است که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. مدرسه ناخن مایا طی سالیان سال تجربه خود توانسته است ماهرترین ناخن‌کاران هنرمند را با علم روز راهی بازار کار کند. اگر شما نیز به حرفه ناخن‌کاری علاقه‌مند هستید، در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر مورد آموزش کاشت ناخن با ژل بیشتر با شما صحبت کنیم.

 

 ابزار آموزش کاشت ناخن با ژل

اگر شما قصد دارید که از خدمات آموزش کاشت ناخن با ژل استفاده کنید، باید با ابزار آن نیز آشنا باشید؛ چرا که از ابزار خاصی برای کاشت ناخن با استفاده از ژل استفاده می‌شود. اولین ابزار کلیدی برای استفاده، ژل کاشت است. سپس نوبت به چسب ناخن، کاسه مانیتور، کاتر، قلم کاشت ژل، دستگاه یووی، سوهان برقی ناخن، بیس کات، تاپ کات، باندر ژل، ضدقارچ و ژل اصلی کاشت می‌رسد.

این نکته را به‌خاطر داشته باشید استفاده از ابزار باکیفیت و مرغوب، صددرصد روی نتیجه اصلی کار تأثیر می‌گذارد؛ چرا که بسیار دیده شده است برخی افراد برای سود بیشتر در اوایل کار چندان به کیفیت ابزاری که استفاده می‌کنند، توجه نمی‌کنند. به همین دلیل بعد از مدتی مشتریان خود را از دست خواهند داد.

 مراحل کاشت ناخن با ژل

می‌توان گفت آموزش کاشت ناخن با ژل آن‌چنان که فکر می‌کنید سخت و گیج‌کننده نیست. معمولاً امروزه کاشت ناخن با ژل به این دلیل مورد استقبال قرار گرفته است که افراد حساسیت پوستی خاصی را با ژل تجربه نمی‌کنند. مراحل کاشت ناخن با ژل شامل موارد زیر می‌شود:

 ۱. آماده‌سازی

اولین مرحله که در آموزش کاشت ناخن با ژل مدنظر قرار می‌گیرد، مرحله آماده‌سازی است. شما برای انواع ناخن باید این مرحله را یک مرحله مهم در نظر بگیرید؛ چرا که در این مرحله ناخن‌ها باید کاملاً تمیز و مرتب باشند. عمدتاً از موادی چون ضدقارچ در این مرحله استفاده می‌شود. سپس مانیکور خشک، سوهان‌کشی و برنده کوتیکول مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 ۲. نصب فرمر

اکنون نوبت نصب فرمر است. فرمر به یک سری قالب‌های کاغذی گفته می‌شود که صدف ناخن را تنظیم می‌کند. بعد از نصب فرمر بیس کات را روی ناخن بکشید و ناخن‌ها را در دستگاه یووی قرار دهید.

 ۳. هدف‌سازی ناخن

مرحله سوم صدف‌سازی ناخن نام دارد که معمولاً شما باید صدف ناخن را باتوجه‌به شکل نهایی که با استفاده از ژل مدنظر دارید، در بیاورید. بسیاری از افراد از فرم‌های مربعی، نوک‌تیز، گرد یا گلدانی استفاده می‌کنند. بعد از فرم‌دهی، معمولاً ناخن باید حدود ۶۰ ثانیه در دستگاه یووی قرار گیرد.

 ۴. موادگذاری

مرحله چهارم به مرحله موادگذاری مربوط می‌شود. بعد از فرم‌دهی ناخن، مواد را روی آن قرار دهید. عمدتاً در این مرحله شما باید مراقب باشید تا هیچ‌گونه حبابی به وجود نیاید. به‌خاطر داشته باشید که ژل را از ریشه ناخن به‌آرامی حرکت دهید و بکشید. توجه داشته باشید که اگر حباب به وجود آید، باید با استفاده از قلم آن را از بین ببرید.

 ۵. سوهان‌کشی و دورگیری

مرحله آخر به سوهان‌کشی و دورگیری مربوط می‌شود. معمولاً اگر در اطراف ناخن ژلی وجود داشته باشد باید با استفاده از سوهان دستی آن را از بین ببرید. برای اینکه سطح مواد خشک شده هموار شود، سوهان برقی می‌تواند به شما کمک کند. در آموزش کاشت ناخن با ژل این موارد را نباید از یاد ببرید. سپس در آخر و پس از ایجاد طرح‌های مدنظر و زدن لاک ژل، از یک‌لایه تاپ شاین روی سطح ناخن می‌توانید استفاده کنید.

سوهان‌کشی و دورگیری

 انواع ژل کاشت ناخن را بشناسید

برای آموزش کاشت ناخن با ژل بهتر است انواع مختلف ژل را بشناسید. همان‌طور که می‌دانید کاشت ناخن با ژل از جمله روش‌هایی است که معمولاً می‌تواند شکل ظاهری و رنگ ناخن‌ها را تغییر دهد. اما هر یک از این ژل‌ها کاربردی متفاوت دارد. دراین‌بین، اینکه شما از چه نوع ژلی استفاده کنید نیز خود موضوع بسیار مهمی است. انواع ژل‌های مختلف که می‌توانید برای این کار استفاده کنید، عبارت‌اند از:

 بیس ژل

بیس ژل از جمله ژل‌های اصلی است که امروزه برای کاشت بسیار زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. بعد از مانیکور ناخن، بیس ژل را روی صدف ناخن قرار می‌دهند. این نوع ژل باعث می‌شود تا هیچ‌گونه ماده مضری به درون صدف ناخن راه پیدا نکند و یک حالت محافظانه را ارائه می‌دهد.

 تاپ شاین

تاپ شاین باعث براقیت سطح ناخن می‌شود و می‌تواند کاشت ناخن را با زیبایی بیشتری به نمایش بگذارد. معمولاً آن دسته از ناخن‌هایی که سطح همواری ندارند، با استفاده از این ژل دچار ترک‌خوردگی می‌شوند. به همین خاطر، شما قبل از هر کاری باید با سوهان سطح ناخن‌ها را کاملاً صاف کنید.

 ژل طراحی

ژل‌های طراحی که بسیار متنوع هم هستند، طرح‌های متفاوتی را به وجود می‌آورند. معمولاً ژل‌های طراحی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و به‌صورت ژل کاسه‌ای و بلومینگ ژل مورداستفاده قرار می‌گیرند. بلومینگ ژل که به آن ژل خیس در خیس نیز می‌گویند، یک حالت پخش‌شوندگی را درون لاک ایجاد می‌کند و غلظت بالایی دارد.

 لاک ژل (ژلیش)

لاک ژل که به آن ژلیش نیز گفته می‌شود، شبیه لاک‌های معمولی است که همه ما آن را می‌شناسیم. لاک ژل از ماندگاری بیشتری برخوردار دارد و معمولاً در سه مرحله می‌توان آن را روی ناخن قرارداد. توجه داشته باشید که در هر مرحله که از یک‌لایه ژلیش استفاده می‌شود، بعد از هر بار قراردادن لایه ژلیش، باید انگشتان را داخل دستگاه یووی قرار داد. معمولاً از لاک ژل روی ناخن طبیعی استفاده می‌شود. همین امر باعث می‌شود ناخن در برابر شکنندگی بسیار مقاوم باشد.

 

 سافت ژل

 

 سافت ژل

سافت ژل‌ها استحکام پایینی دارند، اما انعطاف‌پذیری آن‌ها بسیار بالا است. سافت ژل با استون به‌راحتی از بین می‌رود و به سه دسته بیلدرژل، مونو ژل و رابربیس تقسیم می‌شود. مونو ژل که به آن لمینت نیز گفته می‌شود، ژل رقیقی است که موجب استحکام ناخن‌ها می‌شود و ناهمواری‌ها را نیز از بین می‌برد. معمولاً مونو ژل به‌صورت لاک به‌راحتی در بازار به فروش می‌رسد.

رابربیس یک نوع ژل نرم است که مانند مونو ژل به آن نیز لمینت می‌گویند. این نوع ژل بسیار منعطف است، البته نمی‌تواند به افزایش طول ناخن‌ها کمک کند. بیلدرژل نیز باعث فرم‌دهی و قوس ناخن می‌شود. می‌توانید این نوع ژل را به‌صورت کاسه‌ای و ژلی مورداستفاده قرار دهید.

 هارد ژل

هارد ژل استحکام بسیار بالایی دارد. اما در مورد انعطاف آن می‌توان گفت کم‌ترین انعطاف‌پذیری را می‌توان از آن انتظار داشت. این ژل معمولاً برای کاشت مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از هارد ژل که با آن ژل سخت نیز گفته می‌شود، می‌توانید طول ناخن‌ها را افزایش دهید.

 

 هارد ژل

 سخن پایانی

کاشت ناخن با ژل باتوجه‌به انواع ژل، باعث می‌شود تا شما بتوانید طراحی‌های فوق‌العاده‌ای را روی ناخن افراد طراحی کنید. اگر مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل را به‌درستی بیاموزید، در بازار کار مربوط به خود خواهید درخشید. توجه داشته باشید که مدرسه ناخن مایا، شما را اصولی، حساب شده و هدفمند وارد بازار کار می‌کند تا به درآمد و موفقیتی که لایق آن، برسید.

 

 سؤالات متداول

  1. دلیل استقبال اکثر مردم از لاک ژل چیست؟

این لاک، ماندگاری بالایی دارد و باعث استحکام و مقاومت ناخن‌ها می‌شود.

  1. ناخن‌کار با استفاده از کدام نوع ژل، می‌تواند طرح‌های متنوع‌تری را خلق کند؟

ناخن‌کاران با استفاده از ژل‌های طراحی می‌توانند طراح‌هایی زیبا و متنوع ایجاد کنند.

  1. دلیل براق بودن سطح ناخن بعد از کاشت ناخن با استفاده از ژل چیست؟

برای اینکه ناخن‌های مشتریان شما پس از عملیات کاشت با ژل براق باشند، باید از تاپ شاین استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *