دسته‌بندی نشده

 آموزش ژلیش ناخن

آموزش ژلیش ناخن

این روزها استفاده از ژل ناخن یک اقدام محبوب در دنیای زیبایی و مد تبدیل شده است. این تکنیک نوآورانه به شما این امکان را می‌دهد تا ناخن‌هایی با ماندگاری بالا و بی‌عیب‌ونقص داشته باشید. اگر یک تکنسین حرفه‌ای ناخن هستید، بهتر است آموزش ژلیش ناخن را بدانید؛ زیرا ژلیش نیز مانند کاشت، لمینت و… یکی از مهارت‌هایی است که هر ناخن‌کاری باید آن را بداند. در ادامه همراه ما باشید:

آشنایی با مزایای استفاده از ژل ناخن

قبل از اینکه به فرایند گام‌به‌گام استفاده از ژل ناخن بپردازیم، مهم است بدانید چرا این تکنیک تا این حد محبوبیت دارد. یکی از مزایای اولیه استفاده از ژل ناخن، دوام آن است. برخلاف لاک‌های معمولی، ناخن‌های ژله‌ای می‌توانند برای هفته‌ها بدون ریزش یا محوشدن دوام بیاورند. این باعث می‌شود این روش برای موقعیت‌های خاص یا برای کسانی که به دنبال ناخن‌هایی با ماندگاری و زیبایی دارند، انتخاب مناسبی باشند.

یکی دیگر از مزایای ناخن‌های ژله‌ای، تطبیق‌پذیری آن‌ها است. لاک ژل در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پرداخت‌ها وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد سبک و خلاقیت منحصربه‌فرد خود را انتخاب کنید. از قرمزهای کلاسیک گرفته تا متالیک‌های مد روز، همه رنگ‌هایی هستند که در این روش می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، ناخن‌های ژله‌ای روکش براق و درخشانی دارند که این ویژگی به‌سختی با لاک‌های معمولی به دست می‌آید.

 

آماده‌سازی برای استفاده از ژل ناخن – ابزار و مواد موردنیاز

قبل از شروع فرایند استفاده از ژل ناخن، جمع‌آوری تمام ابزار و مواد لازم بسیار مهم است. در این بخش لیستی از آنچه شما برای آموزش ژلیش ناخن نیاز دارید آورده شده است:

  • سوهان ناخن
  • فشاردهنده کوتیکول
  • لامپ UV یا LED
  • ژل بیس کت
  • ژل لاک
  • تاپ شاین

 

آموزش گام‌به‌گام ژلیش ناخن

اکنون که تمام ابزار و مواد لازم را در اختیار دارید، بیایید روند گام‌به‌گام استفاده از ژل ناخن را طی کنیم:

۱) آماده‌سازی ناخن‌ها

با پاک‌کردن لاک‌های موجود و فرم‌دادن به ناخن‌ها با سوهان شروع کنید. کوتیکول‌های را با فشاردهنده کوتیکول به عقب برانید و پوست اضافی را کوتاه کنید.

آماده‌سازی ناخن‌ها

 

  • لاک پایه را بزنید

یک‌لایه نازک از ژل بیس کت را روی هر ناخن بزنید و مطمئن شوید که تمام سطح را پوشش داده است. اکنون باید ناخن‌های لاک‌زده را زیر لامپ UV یا LED قرار داد.

  • لاک ژل را بزنید

رنگ ژل لاک موردنظر خود را انتخاب کنید و یک‌لایه نازک و یکنواخت به هر ناخن بزنید. از لاک‌زدن روی کوتیکول یا پوست خود اجتناب کنید. مجدد لاک ژل را زیر لامپ UV یا LED خشک کنید.

۴) مرحله قبل را تکرار کنید

لایه دوم ژل لاک را بزنید تا رنگ ناخن‌ها مات و شاداب‌تر شود. یک‌بار دیگر انگشتان دست باید در دستگاه UV قرار گیرند.

۵) تاپ کت را بزنید

ناخن‌های ژلیش شده را با استفاده از یک‌لایه ژل تاپ کت به پایان برسانید تا آن‌ها رنگ را ببندید و درخشندگی بیشتری را به آن اضافه کنید. برای آخرین بار ناخن‌های ژلیش شده باید توسط دستگاه UV خشک شوند.

  • لاک اضافی را تمیز کنید

از یک سواب پنبه‌ای آغشته به لاک‌پاک‌کن ناخن استفاده کنید تا هر لاکی که ممکن است روی پوست یا کوتیکول خورده باشد تمیز شود.

  • کوتیکول‌ها را مرطوب کنید

پس از خشک‌شدن لاک ژل، از روغن کوتیکول استفاده کنید تا کوتیکول‌ها مرطوب و تغذیه شوند.

 

 مشکلات رایج در ژلیش ناخن

درحالی‌که استفاده از ژل ناخن به‌طورکلی ساده است، اما ممکن است مشکلاتی در ژلیش ناخن به وجود آید. در این بخش از آموزش ژلیش ناخن چند نکته و عیب‌یابی آن‌ها که ممکن است در ژلیش ناخن به وجود آید را به شما برای غلبه بر این چالش‌ها بیان می‌کنیم:

 لایه‌برداری یا لیفتینگ

اگر ناخن‌های ژلی شروع به لایه‌برداری یا بلندشدن کردند، می‌تواند دلیل آن، آماده‌سازی نادرست ناخن باشد. اطمینان حاصل کنید که ناخن‌ها را به طور کامل تمیز کرده‌اید و هرگونه روغن یا باقی‌مانده را قبل از استفاده از پوشش پایه پاک‌کرده باشید.

 حباب در لاک

اگر ژل لاک را خیلی ضخیم بزنید یا هوا بین لایه‌ها محبوس شده باشد، ممکن است حباب ایجاد شود. برای جلوگیری از این امر، لایه‌های نازک و یکنواختی از لاک ژل بزنید و مطمئن شوید که لبه‌های ناخن‌ها را بسته‌اید.

 

 درمان ناهموار

اگر ناخن‌های ژلی شما به‌صورت یکنواخت نمی‌شوند، ممکن است به دلیل ضعیف یا قدیمی بودن لامپ UV یا LED باشد. مطمئن شوید که لامپ شما به‌درستی کار می‌کند و در صورت لزوم لامپ‌ها را تعویض کنید.

 

 لاک ژل ماندگار نیست

 لاک ژل ماندگار نیست

اگر ژل لاک شما به‌سرعت تراشه می‌کند یا محو می‌شود، می‌تواند به دلیل کاربرد ضعیف یا تابیدن کم یا نادرست اشعه دستگاه یووی باشد. مطمئن شوید که زمان توصیه شده قراردادن ناخن‌ها در دستگاه UV را رعایت کرده‌اید. برای ماندگاری بهتر لاک‌ها، بهتر است لایه‌های نازکی از لاک ژل را بزنید.

 

 نکاتی مهم برای ایجاد ناخن‌های ژلیش بادوام با ظاهری حرفه‌ای

بهتر است به‌عنوان یک ناخن‌کار حرفه‌ای، نکاتی را برای ماندگاری ناخن‌های ژلیش شده و ایجاد ظاهر زیبا در آن‌ها بدانید، این نکات عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی مناسب ناخن: قبل از استفاده از لاک ژل، برای تمیزکردن و آماده‌سازی صحیح ناخن‌ها وقت بگذارید. این به چسبندگی بهتر ژل و جلوگیری از لیفت کمک می‌کند.
  • ایجاد لایه‌های نازک و یکنواخت: لایه‌های نازکی از لاک ژل بزنید تا ظاهری ضخیم و حجیم نداشته باشند. این امر خطر خردشدن را کاهش می‌دهد.
  • لبه‌ها را بپوشانید: هنگام استفاده از لاک ژل، حتماً لبه‌های ناخن‌ها را درپوش بگذارید تا مهروموم ایجاد شود. این کار از ورود آب و سایر مواد به زیر ژل و ایجاد لیفت جلوگیری می‌کند.
  • از دستان خود محافظت کنید: هنگام انجام کارهای خانه یا فعالیت‌هایی که ممکن است ناخن‌های شما را در معرض مواد شیمیایی خشن یا آب بیش از حد قرار دهد، برای محافظت از ناخن‌های ژلیش خود از دستکش استفاده کنید.

 

 نکاتی مهم برای ایجاد ناخن‌های ژلیش بادوام با ظاهری حرفه‌ای

نتیجه‌گیری

اگر یک ناخن‌کار هستید و یا به‌تازگی در این راه قدم گذاشته‌اید، بهتر است آموزش ژلیش ناخن را بدانید. ژلیش ناخن در مقایسه با دیگر روش‌های دیزاین ناخن مانند کاشت، لمینت و… حساسیت بیشتری دارد و برای محافظت از آن باید دقت بیشتری کرد. بهتر است شما به‌عنوان یک تکنسین حرفه‌ای کاشت ناخن، مواردی که برای مراقبت از ژلیش است را به مشتریان خود اطلاع دهید. مطمئن باشید در این صورت آن‌ها از خدمات شما راضی خواهند بود و مجدد جهت ترمیم نزد شما باز می‌گردند.

 

 سؤالات متداول

  1. دوام ژلیش بیشتر است یا کاشت ناخن؟

به‌طورکلی دوام کاشت و لمینت از ژلیش بیشتر است. اما این موضوع کاملاً به نحوه مراقبت شما بستگی دارد. اگر شما نگهداری درست از ناخن‌های ژلیش شده خود را بدانید، شاید دوام ناخن‌هایتان از فردی که کاشت انجام داده است بیشتر باشد.

  1. آیا ژلیش نیز نیاز به ترمیم دارد؟

بله. این روش نیز مانند هر روش دیگر دیزاین ناخن، به ترمیم نیاز دارد؛ زیرا ناخن‌ها رشد خواهند کرد و ناخن‌های طراحی شده شما دوتکه خواهد شد.

  1. هزینه انجام ژلیش ناخن چقدر است؟

به‌طورکلی هزینه انجام ژلیش ناخن نسبت به لمینت و کاشت ناخن کمتر است. اما اگر شما طراحی زیادی را روی ناخن‌های خود انجام دهید، قطعاً این هزینه افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *