دسته‌بندی نشده

 آموزش لمینت ناخن

آموزش لمینت ناخن

داشتن دست‌ها و ناخن‌هایی زیبا حق طبیعی هر شخصی است. مطمئناً شما نیز تابه‌حال افرادی را دیده‌اید که ناخن‌های بلند و سالم با رنگی یکدست و زیبا دارند. شاید از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان ناخن‌هایی مستحکم، زیبا و قوی داشت؟ ما به شما این نوید را می‌دهیم که دیگر نیازی نیست که دررابطه‌با این موضوع دغدغه داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از لمینت ناخن، زیبایی دست‌های خود را چندین برابر کنید و ناخن‌هایی بلند، سالم و زیبا داشته باشید. اما شاید بخواهید با نحوه لمینت ناخن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش لمینت ناخن صحبت کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

ابزارهای موردنیاز برای لمینت ناخن

قبل از اینکه بخواهیم دررابطه‌با مراحل آموزش لمینت ناخن صحبت کنیم، لازم است ابتدا ابزارهای موردنیاز جهت انجام این کار را بشناسید. توجه داشته باشید که تهیه مواد و ابزارهای موردنیاز برای لمینت ناخن، مهم‌تر از هر چیزی است و باید به آن دقت و توجه بالایی داشته باشید؛ زیرا در صورت نبودن یکی از این وسایل، کار شما انجام نمی‌شود و یا باکیفیت پایین صورت می‌گیرد. ابزارهای موردنیاز برای انجام لمینت ناخن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نیپر
  • عقب زن
  • سوهان دستی
  • سوهان کاغذی
  • سوهان برقی
  • بیس کات ژل
  • مواد ضدقارچ
  • سر سوهان استوانه و اشکی
  • روغن کوتیکول
  • تاپ شاین
  • مواد لمینت

 

مراحل آموزش لمینت ناخن

لمینت ناخن در مقایسه با دیگر روش‌های زیباسازی ناخن مانند کاشت ناخن، در مدت‌زمان کوتاه‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اما در نظر داشته باشید که این فرایند طی چند مرحله متوالی انجام می‌شود. مراحل انجام لمینت ناخن عبارت است از:

زیرسازی

لمینت ناخن نیز درست شبیه به کاشت ناخن نیازمند زیرسازی اولیه است. در مرحله اول از لمینت ناخن بایستی مانیکور خشک را انجام دهید. برای انجام این کار نیز باید با استفاده از عقب زن، پوست‌های اضافه‌ای که در اطراف ناخن قرار دارند را عقب بزنید. پس از این مرحله باید کوتیکول‌هایی که روی صدف ناخن وجود دارند را به‌وسیله سر سوهان مانیکور اشکی، بردارید.

لازم است به جهت حرکت و زاویه سر سوهان دقت و توجه بالایی داشته باشید. در مرحله بعد نیز بایستی پوست‌های اضافه‌ای که در اطراف ناخن قرار دارند را با استفاده از نیپر بردارید. در آخرین مرحله از مانیکور ناخن باید به کمک سر سوهان کاغذی، به‌آرامی در سطح ناخن‌ها خراش ایجاد کنید. پس از آن نیز بایستی فرم بالا و بغل ناخن را با استفاده از سوهان دستی اصلاح کنید و به آن فرم دهید.

 

 زیرسازی

 

مواد گذاری

در ابتدایی‌ترین مرحله بایستی سطح تمامی ناخن‌ها را آغشته از ماده ضدقارچ کنید. پس از آن باید روی سطح ناخن یک‌لایه نازک از بیس کات بگذارید و آن را در دستگاه UV قرار دهید. زمانی که برای انجام این کار لازم است، به نوع برند بیس کاتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. اما حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه برای انجام این کار کافی است. توجه داشته باشید که انجام این مرحله بسیار حساس است؛ ازاین‌رو باید دقت و توجه بالایی داشته باشید. جهت مواد گذاری ناخن‌ها به‌صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا یک‌لایه نازک از بیس کات را درست مانند لاک روی سطح ناخن‌ها بزنید و آن را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه داخل دستگاه UV قرار دهید.
  • لایه دوم را می‌توانید نسبت به لایه اولیه ضخیم‌تر بزنید و پس از آن فرم موردنظر صدف ناخن را به‌وسیله نوک قلم ایجاد کنید. پس از آن دست را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه به‌صورت مجدد داخل دستگاه قرار دهید.
  • توجه داشته باشید قبل از گذاشتن دست داخل دستگاه، حتماً اطراف ناخن‌ها را چک کنید تا اگر مواد به اطراف ناخن‌ها شره کرده بود، بتوانید آن را قبل از گذاشتن درون دستگاه تمیز کنید.
  • به طور معمول گذاشتن دولایه از مواد روی ناخن‌ها کافی است. اما اگر می‌خواهید که ضخامت ناخن‌ها بیشتر باشد، می‌توانید مرحله بالا را به‌صورت مجدد تکرار کنید.

تاپ شاین

اگر مواد گذاری ناخن را به‌صورت اصولی و صحیح انجام دهید، هیچ نیازی به سوهان‌کشی نیست. اما اگر احساس می‌کنید که سطح ناخن‌ها ناهموار است، می‌توانید با استفاده از سوهان کاغذی این ناهمواری را اصلاح کنید و آن را از بین ببرید.

 

 تاپ شاین

 

همچنین اگر نیاز به دورگیری است، می‌توانید جهت انجام این کار از سوهان استوانه‌ای استفاده کنید. اما همان‌طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، اگر فرایند موادگذاری ناخن‌ها را به‌صورت اصولی انجام دهید، نیازی به انجام این مراحل نیست.

اگر مراحل ذکر شده در بالا را به ترتیب و درستی انجام داده‌اید، تبریک می‌گوییم؛ زیرا مراحل آموزش لمینت ناخن شما به اتمام رسید است. البته توجه داشته باشید که در مرحله آخر باید که سطح ناخن‌ها را براق و صیقلی کنید. برای انجام این کار نیز بایستی از تاپ شاین کمک بگیرید. در این مرحله بایستی یک‌لایه نازک از تاپ شاین را روی ناخن‌ها بزنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست که لایه تاپ شاین بسیار ضخیم باشد؛ زیرا زیبایی کار شما را کاهش می‌دهد. در آخر نیز برای نرم‌شدن گوشه و اطراف ناخن می‌توانید از روغن کوتیکول استفاده کنید.

 

نکات مهم آموزش لمینت ناخن

پیش‌تر دررابطه‌با آموزش لمینت ناخن صحبت کردیم. توجه داشته باشید که برای انجام لمینت ناخن لازم است به یک سری نکات مهم و حائز اهمیت توجه داشته باشید تا بتوانید لمینت ناخن را به‌درستی و به روشی اصولی انجام دهید. در مطالب زیر می‌توانید با نکات مهم آموزش لمینت ناخن آشنا شوید.

  • قبل از انجام هر کار، لازم است تا جهت پیشگیری از عفونت در انگشتان از محلول ضدقارچ استفاده نمایید.
  • می‌توانید از پرایمر مخصوص ناخن جهت افزایش دوام و ماندگاری مواد استفاده کنید.
  • بهتر است ابتدا از سوهان برقی جهت فرم دهی به ناخن‌ها استفاده کنید تا در آخر، ناخن‌هایی هم اندازه و زیبا داشته باشید.
  • در پایان و پس از اینکه تمامی مراحل لمینت ناخن را انجام دادید، بایستی از پد الکی جهت ازبین‌بردن چسبناکی مواد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مواد لمینت ثبات بیشتری داشته باشند و همچنین میزان براقی ناخن‌های شما افزایش یابد.

 

 نکات مهم آموزش لمینت ناخن

سخن پایانی

لمینت ناخن جزو فرایندهایی است که به‌منظور زیبایی‌سازی و مستحکم کردم ناخن‌ها انجام می‌شود. این پروسه مناسب آن دسته از افرادی است که به‌سلامت و زیبایی ناخن‌های خود اهمیت بالایی می‌دهند. فرایند لمینت ناخن طی چند مرحله مختلف انجام می‌شود. در این مقاله در مورد مراحل انجام لمینت ناخن صحبت کردیم. اگر شما نیز به فکر یادگیری آموزش لمینت ناخن هستید، ما مدرسه ناخن مایا را که به‌عنوان یکی از برترین مراکز در این زمینه است و به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید علاوه بر آموزش لمینت ناخن، مهارت‌های دیگری مانند لاین ژل، لاین پودر و… را در این مرکز آموزش ببینید.

 

سؤالات متداول

  • مهم‌ترین مرحله لمینت ناخن کدام است؟

هریک از مراحل لمینت ناخن به‌اندازه خود حائز اهمیت هستند، اما به‌طورکلی مرحله مواد گذاری ناخن مهم‌تر است؛ زیرا این مرحله تأثیر بسیار زیادی روی نتیجه کار شما دارد.

  • لمینت ناخن در چه مدت زمانی انجام می‌شود؟

لمینت ناخن مانند کاشت ناخن زیاد وقت‌گیر نیست و شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه این فرایند را انجام بدهید.

  • دوام و ماندگاری لمینت ناخن نسبت به کاشت چگونه است؟

ماندگاری لمینت بیشتر از کاشت پودری است و حدود ۲۵ روز دوام دارد. اما این موضوع بیشتر به مراقبت شما بستگی دارد و می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *