دسته‌بندی نشده

ابزار کاشت ناخن

ابزار کاشت ناخن

در صورتی که قصد دارید به یک ناخن کار حرفه‌ای تبدیل شوید، ابتدا باید با انواع ابزار کاشت ناخن آشنایی داشته باشید و سپس با کاربردهای هر یک از آن‌ها آشنا شوید. یکی از اصول مهم در زمینه کاشت ناخن شناخت ابزار و تجهیزات اولیه است و در صورتی که با انواع تجهیزات آشنایی کامل نداشته باشید، شما به یک ناخن کار بی‌تجربه تبدیل می‌شوید. اگر قصد دارید با انواع ابزار کاشت ناخن آشنایی داشته باشید، توصیه می‌شود در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

 

انواع ابزار کاشت ناخن

قدم اول برای اقدام به کاشت ناخن، آماده کردن ابزار و تجهیزات لازم برای این کار است. در صورتی که شما بتوانید با انواع ابزار کاشت ناخن آشنایی داشته باشید و آن‌ها را تهیه کنید، می‌توانید روند کار خود را اصولی‌تر به پیش ببرید و به عنوان بهترین ناخن کار شناخته شوید. برخی از ابزار لازم در زمینه کاشت ناخن، عبارت است از:

سوهان برقی

سوهان برقی ابزاری کاربردی برای کاشت ناخن است و برای تمامی خدمات ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا از این محصول برای آماده کردن سطح ناخن استفاده می‌شود. هنگام خرید سوهان برقی، باید به دور موتور دستگاه، اصل یا فیک بودن و همچنین داشتن گارانتی آن توجه داشته باشید. تا حد امکان یک مدل سوهان برقی را خریداری کنید که دسته آن سبک باشد؛ در غیر این صورت هنگام کار کردن در مچ دست خود خستگی و درد زیادی را احساس می‌کنید. با توجه به اینکه یکی از ضروری‌ترین تجهیزات در زمینه کاشت ناخن، سوهان برقی است پس در نگهداری و استفاده از آن دقت کافی داشته باشید.

دستگاه  UV

برای خشک کردن لاک روی ناخن‌ها، استفاده از دستگاه uv بسیار ضروری است. دستگاه UV جزو اولین دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که برای خشک کردن لاک مورد استفاده قرار گرفته اند. طراحی این محصول به گونه‌ای است که در ساختار آن لامپ UV وجود دارد. با استفاده از اشعه UV موجود در این دستگاه، می‌توان تمام لاک و ژل‌ها را خشک کرد. توجه داشته باشید که خشک شدن هر لایه از ناخن در زیر این دستگاه به دو دقیقه زمان نیاز دارد و طول عمر کلی دستگاه UV ۵۰۰۰ ساعت است.

دستگاه UV

 

دستگاه LED

یکی از دستگاه‌های کاربردی دیگر که برای خشک کردن انواع لاک‌های مختلف از آن استفاده می‌شود، دستگاه ال‌ای دی است. مدت زمان لازم برای خشک شدن هر یک از لایه‌های ناخن در زیر این دستگاه، به ۶۰ ثانیه زمان نیاز دارد. معمولاً طول عمر این دستگاه نسبت به دستگاه UV بیشتر است و در ساختار این محصول از لامپ‌های ال‌ای دی استفاده می‌شود در نهایت می‌توان گفت کارایی دستگاه LED بسیار مناسب‌تر از دستگاه‌های UV است.

 

بیشتر بخوانید  : آموزش کاشت ناخن

 

پوشر یا عقب زن

روی ناخن یک لایه مرده به نام کوتیکول وجود دارد که قبل از کاشت ناخن باید به طور کامل برداشته شود. در صورتی که قصد دارید کاشت ناخن شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، در ابتدا باید کوتیکول به طور کامل عقب برود. با استفاده از این کار، سطح ناخن گسترده‌تر می‌شود و سپس می‌توانید طرح‌های زیبا و جذاب‌تری را روی آن اجرا کنید. پوشرها معمولاً در دو مدل چوبی و فلزی در دسترس قرار دارند که جزو کاربردی‌ترین ابزار در زمینه کاشت ناخن محسوب می‌شوند.

ناخن گیر

هر ناخن کار با تجربه‌ای باید چند ناخن گیر در اختیار داشته باشد و در زمینه‌های مختلف از آن استفاده کند. امروزه ناخن گیرها در انواع اندازه مدل‌های مختلف طراحی شده‌اند که هر یک کاربردهای مختلفی در زمینه کوتاه کردن ناخن دارند. یکی از نکات بسیار مهمی که در زمینه تهیه ناخن گیر باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای ناخن دست و پا ناخن گیرهای مناسب را انتخاب کنید. معمولا ناخن گیرهایی که برای دست و پا مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اندازه‌های گوناگون در دسترس قرار دارند.

سوهان دستی

شکل دادن به ناخن‌ها یکی از مراحل بسیار مهم در زمینه کاشت ناخن است که برای این منظور از سوهان دستی استفاده می‌شود. در صورتی که یک ناخن کار حرفه‌ای هستید، باید یک سوهان دستی با کیفیت داشته باشید تا بتوانید به درستی ناخن‌ها را سوهان بکشید و شکل مناسب به آن‌ها دهید. در نهایت استفاده از این محصول موجب می‌شود که موفقیت شما در کار، همچنین کیفیت کاشت ناخن شما افزایش پیدا کند. معمولاً انواع سوهان‌های موجود در بازار با توجه به سختی و نرمی خود درجه‌های گوناگونی دارند که این درجه‌ها با یک عدد خاص مشخص می‌شوند. بهترین مدل سوهان دستی، سوهان‌های سنباده‌ای هستند که دو طرفه طراحی شده‌اند و درجه زبری آن‌ها تفاوت زیادی دارد.

نیپر

یکی دیگر از مهمترین ابزارها در زمینه کاشت ناخن، نیپر است و از این وسیله برای بریدن پوست اطراف ناخن استفاده می‌کنند. در زمینه مانیکور ناخن، استفاده از نیپر بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که موجب می‌شود ناخن‌ها ظاهر زیباتر و مرتب‌تری داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهمی که در زمینه خرید نیپر باید به آن توجه داشته باشید، لبه‌های این محصول است. محصولی که انتخاب می‌کنید باید لبه‌های تیزی داشته باشد تا بتواند به آسانی پوست اطراف ناخن را ببرد. دقت داشته باشید نیپرهایی که لبه آن‌ها نازک است، روند کار ناخن کار را سخت‌تر می‌کند و در نتیجه بر روی کیفیت نهایی کار تاثیر منفی دارد. نیپرها را در انواع اندازه و سایزهای گوناگون طراحی می‌کنند که هر ناخن کاری با توجه به شرایط و راحتی خود می‌تواند بهترین سایز را برای آن انتخاب کند.

قیچی مانیکور

امروز انواع مختلف از قیچی‌های کوچک در بازار یافت می‌شوند که مدل‌های کوچک روسی در زمینه کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارایی قیچی مانیکور تقریباً شبیه به نیپر است و برای از بین بردن پوست اطراف ناخن استفاده می‌شود. هر ناخن کاری با توجه به سلیقه و راحتی می‌تواند از قیچی مانیکور یا نیپر برای مانیکور ناخن‌ها استفاده کند.

تیپ

برای بلند کردن قد ناخن معمولاً از تیپ استفاده می‌شود. تیپ‌ها جزو اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار در حوزه کاشت ناخن محسوب می‌شوند. این محصول در انواع رنگ‌های شیری، سفید و غیره تولید و عرضه می‌شود. برای کاشت هر مدل ناخنی باید یک رنگ مناسب را برای تیپ استفاده کنید. توجه داشته باشید قبل از استفاده از این محصول، شما باید به طور کامل آموزش‌های لازم را بیاموزید تا بتوانید یک مدل تیپ مناسب را برای ناخن انتخاب کنید؛ در نتیجه می‌توانید کیفیت کار خود را افزایش دهید.

فرمر

در کاشت ناخن ژل و کاشت ناخن با پودر، ناخن کار از فرمر به منظور بلند کردن قد ناخن‌ها استفاده می‌کند. ناخن‌کار حین موادگذاری می‌تواند با استفاده از خطوطی که روی فرمر وجود دارد، قد ناخن‌ها را یکسان کند. فرمرها در بازار در دو مدل مختلف وجود دارند. اولین دسته، فرمرهای فلزی هستند که قابلیت چندین بار استفاده را دارند.

فرمر با استفاده از ترکیبی از فلز و طلق ساخته شده است؛ اما توجه داشته باشید به دلیل حالت فلزی که دارد، به راحتی بر روی انگشت قرار داده نمی‌شود. در عین حال فشاری هم به ناحیه ناخن‌ها وارد می‌کند که باعث درد و ناراحتی می‌شود. یکی از معایب فرمرهای فلزی این است که به راحتی قابلیت ضدعفونی ندارند و در نتیجه کاملاً بهداشتی نیستند.

فرمرهای فلزی را می‌توانید چندین بار استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که در طول مصرف فرم خود را از دست می‌دهند، پس با توجه به این معایبی که این ابزار دارد، امروزه ناخن کارهای کمتری از آن استفاده می‌کنند.

نوع دوم فرمرهای کاغذی یا طلقی هستند که به فرمرهای یکبار مصرف هم شناخته می‌شوند. این مدل فرمرها به حالت رولی در دسترس قرار دارند و در انواع اشکال و اندازه‌های استاندارد طراحی می‌شوند به گونه‌ای که استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

فرمر

سخن پایانی

اگر یک ناخن کار هستید، باید با ابزار آلات کار خود آشنا باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید عملیات زیباسازی ناخن را به خوبی انجام دهید و نتیجه کار خوبی نخواهید داشت. شما باید این ابزار را کاملا بشناسید، نحوه کار با هر کدام را بدانید تا بتوانید مانند یک ناخن کار حرفه‌ای کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *