دسته‌بندی نشده

 آموزش کاشت ناخن

 آموزش کاشت ناخن

امروزه اکثر بانوان برای فرم دهی و زیباتر نشان‌دادن ناخن‌های خود از فرایند کاشت ناخن استفاده می‌کنند، به همین دلیل می‌توان گفت که این عمل زیباسازی ناخن دارای یک بازار کار خوب و پردرآمدی است. ممکن است که شما نیز به دنبال یادگیری این مهارت باشید و بخواهید که از این طریق درآمد کسب کنید. توجه داشته باشید که این فرایند طی چند مرحله مختلف انجام می‌شود و کار زیاد سختی نیست. با داشتن مواد و ابزارهای موردنیاز و یادگیری آموزش‌های مربوطه می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید و در کار خود خبره شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانیم آموزش کاشت ناخن را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 مراحل آموزش کاشت ناخن

دقت کنید که اگر کاشت ناخن به‌صورت غیراصولی و بدون کسب آموزش‌های لازم انجام شود، می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد. ازاین‌رو لازم است که قبل از انجام این اقدام، آن را به‌صورت اصولی یاد بگیرید. اگر کمی دقت و توجه به خرج دهید، می‌توانید؛ مانند یک ناخن‌کار حرفه‌ای این فرایند را انجام دهید. مراحل انجام این کار عبارتنداز:

 تهیه لوازم کاشت ناخن

اگر می‌خواهید کاشت ناخن را برای اولین‌بار انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کیت کامل وسایل کاشت ناخن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که این کیت کامل، شامل تمام ابزارهایی می‌شود که شما برای انجام کاشت به آن نیاز خواهید داشت.

 زیرسازی ناخن‌ها

جهت زیر سازی ناخن‌ها باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. لازم است در مرحله اول، ناخن‌های خود و یا مشتری را کوتاه و تمیز کنید. برای مرتب‌کردن ناخن‌ها می‌توانید از سوهان استفاده کنید.
  2. باید قطر ناخن‌ها را حدود چند میلی‌متر کم کنید.
  3. همچنین بایستی سطح ناخن‌ها را زبر و خشن کنید و آن را از حالت براقی در بیاورید. می‌توانید برای انجام این کار از سوهان برقی استفاده کنید.
  4. در مرحله بعد لازم است اطراف کوتیکول ناخن را به عقب فشار دهید. این کار کمک می‌کند تا مواد به ناخن‌ها به‌راحتی بچسبند. برای انجام این کار می‌توانید از عقب زن و یا یک چوب کوچک و نازک استفاده نمایید.
  5. در اینجا بایستی پوست‌های اضافی که در اطراف ناخن وجود دارند را با استفاده از نیپر کوتاه کنید.
  6. ناخن‌های طبیعی را با استفاده از سوهان نرم، سوهان‌کشی کنید. با استفاده از بافر، براقی و سطح صیقلی ناخن را از بین ببرید و پس از آن با استفاده از یک پد الکی نرم، ناخن‌ها را تمیز کنید.
  7. در مرحله بعد، لازم است تا روی سطح ناخن را محلول ضدقارچ بزنید. استفاده از ضدقارچ باعث می‌شود تا آلودگی‌های روی سطح ناخن از بین بروند. علاوه‌برآن، این اقدام از ایجاد قارچ و عفونت در زیر کاشت ناخن نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.
  8. پس از خشک‌شدن ضدقارچ، روی سطح ناخن را یک‌لایه نازک پرایمر بزنید. استفاده از پرایمر باعث صاف و یکدست شدن سطح ناخن و بهتر چسبیدن مواد کاشت، روی سطح ناخن می‌شود.

اکنون مرحله زیر سازی و مانیکور خشک ناخن‌ها در اینجا به پایان می‌رسد و نوبت به مرحله اصلی‌تر، یعنی کاشت ناخن می‌رسد. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که کاشت ناخن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به روش کاشت ناخن با استفاده از ژل و کاشت ناخن با استفاده از پودر اشاره کرد. در ادامه آموزش هریک از این روش‌های کاشت را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 زیرسازی ناخن‌ها

 

آموزش کاشت ناخن با استفاده از ژل

ابتدا تمامی مراحل زیر سازی ناخن را طبق روش بالا انجام دهید. سپس مراحل زیر برا به ترتیب انجام دهید:

  1. ، روی سطح ناخن‌ها را محلول ضدقارچ بزنید.
  2. در این مرحله از پرایمر ژل استفاده کنید.
  3. فرمر را روی سطح ناخن‌های به‌خوبی فیکس کنید.
  4. اندازه‌ای را که مشتری می‌خواهید به طول ناخن‌هایش اضافه شود را تعیین کنید.
  5. یک مقدار مشخص از ژل ناخن را به‌وسیله قلم پلی ژل، یا همان قلم کاشت ناخن روی سطح ناخن‌ها قرار دهید و آن را به‌صورت یکدست بر روی ناخن‌های مشتری پخش کنید.
  6. در مرحله بعد، ناخن‌ها را داخل دستگاه یووی قرار دهید تا مواد روی سطح ناخن به‌خوبی خشک شوند.
  7. جهت ازبین‌بردن نوچی ژل، مقداری کلینزر را روی یک پد بریزید و آن را به‌صورت دورانی روی سطح ناخن بچرخانید.
  8. در این مرحله می‌توانید برای یکدست کردن سطح ناخن‌ها از سوهان دستی استفاده کنید.
  9. در آخرین مرحله، رنگ لاک مدنظرتان را بزنید و مجدد دستان را زیر دستگاه یووی قرار دهید تا لاک به‌خوبی خشک شود. در نهایت تاپ شاین را روی سطح ناخن بزنید و مطمئن شوید که تمامی گوشه‌ها و لایه‌های ناخن را مورد پوشش قرار داده است.
  10. کاشت ژل شما در این مرحله به پایان می‌رسد و می‌توانید از آن لذت ببرید.

آموزش کاشت ناخن با استفاده از ژل

 

آموزش کاشت ناخن با پودر

مانیکور ساده یا زیرسازی ناخن‌ها را مانند روش قبلی انجام دهید و مراحل زیر را به ترتیب سپری کنید:

  1. در مرحله بعد لازم است تا تیپ، مدل و سایز ناخن توسط خود مشتری انتخاب شود. توجه داشته باشید که تیپ زمانی استفاده می‌شود که مشتری اولین باری است که اقدام به کاشت ناخن می‌کند و ناخن‌های او بسیار کوتاه هستند.
  2. در مرحله بعدی، بایستی روی سطح ناخن را بافر کشی کنید تا شیارهایی برای چسبندگی بهتر مواد، روی سطح ناخن به وجود آیند.
  3. اکنون باید روی سطح ناخن‌ها را ضدقارچ بزنید و منتظر بمانید که روی ناخن به‌خوبی خشک شود.
  4. در ابن مرحله در صورت نیاز بایستی از تیپ روی ناخن‌ها استفاده کنید. لازم است تا تیپ مناسب را انتخاب نمایید و آن را روی ناخن‌ها بچسبانید. پس از آن با استفاده از کاتر سر ناخن‌ها را به‌صورت دلخواه فرم دهید.
  5. روی خطی که توسط تیپ ناخن ایجاد شده است، سوهان بکشید تا سطح ناخن‌ها مسطح شود.
  6. در مرحله بعدی، پرایمر را روی سطح ناخن قرار دهید.
  7. در این مرحله، باید مواد را روی صدف ناخن قرار دهید. بایستی مواد را با استفاده از قلم‌مو روی سطح ناخن به‌صورت یکدست پخش کنید.
  8. اکنون باید با استفاده از سوهان دستی و برقی و همچنین بافر، روی سطح ناخن را صاف و مسطح کنید.
  9. روی سطح ناخن را روغن مخصوص بزنید تا ناخن‌ها شفاف و براق شوند و کدری و ماتی آن‌ها از بین برود.
  10. کمی منتظر بمانید تا روغن‌های موجود روی سطح ناخن از بین برود و پس از آن، روی ناخن‌ها را تاپ کات بزنید.
  11. در این مرحله کاشت ناخن شما به اتمام می‌رسد و می‌توانید روی آن را لاک بزنید و دیزاین نمایید. اما در پایان باید مجدد ناخن‌ها در دستگاه یووی قرار گیرند تا به‌خوبی خشک شوند.

آموزش کاشت ناخن با پودر

 

 سخن پایانی

کاشت ناخن را می‌توان جزو یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌های زیباسازی ناخن‌های طبیعی دانست. توجه داشته باشید که برخی از افراد به دلایل خاص چون شرایط ارثی و دیگر موارد، ناخن‌های زیبایی ندارند. در این شرایط استفاده از کاشت ناخن می‌تواند برای این دسته از افراد بسیار مفید باشد. ممکن است شما نیز بخواهید آموزش کاشت ناخن را اصولی یاد بگیرید و از این طریق بتوانید کسب درآمد داشته باشید. ما به شما این مژده را می‌دهیم که اگر بتوانید عملیات آموزش کاشت ناخن را به‌خوبی بیاموزید، می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید.

 

 سؤالات متداول

  1. ماندگاری کاشت ناخن چقدر است؟

دررابطه‌با این موضوع نمی‌توان اطلاعات چندان زیادی را ارائه داد؛ زیرا این موضوع جدا از هر چیزی به کیفیت مواد و رشد ناخن‌های افراد بستگی دارد. اما معمولاً کاشت ناخن تا حدود ۳ الی ۴ هفته ماندگاری دارد و پس از آن باید ناخن‌های خود را ترمیم کنید.

  1. هزینه کاشت ناخن چقدر است؟

هزینه انجام این کار در مقایسه با لمینت و ژلیش ناخن بیشتر است. توجه داشته باشید که هزینه کاشت ناخن به مرکز موردنظر شما، کیفیت و میزان حرفه ناخن‌کار نیز بستگی دارد.

  1. ترمیم ناخن‌های خود را هرچند وقت یکبار باید انجام دهیم؟

زمانی که ناخن‌های طبیعی شما شروع به رشد می‌کنند، زیبایی کاشت از بین می‌رود و در این صورت لازم است برای ترمیم ناخن‌های خود به ناخن‌کارتان مراجعه کنید. اما هزینه ترمیم نصف هزینه کاشت ناخن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *