دسته‌بندی نشده

 کاشت بهتره یا ژلیش

کاشت بهتره یا ژلیش

امروزه اکثر بانوان به زیبایی ظاهری ناخن‌های خود دقت و توجه زیادی نشان می‌دهند. مطمئناً شما نیز می‌دانید که از روش‌های مختلفی برای زیباتر کردن ظاهر ناخن‌ها استفاده می‌شود که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به کاشت و ژلیش ناخن اشاره کرد. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که کاشت ناخن همان ژلیش ناخن است و تفاوتی چندانی میان این دو وجود ندارد. این در حالی است که این دو تفاوت‌های متعددی با یکدیگر و هر یک روشی جداگانه محسوب می‌شود. حال که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که کاشت بهتر است و یا ژلیش؟ اگر شما نیز قصد دیزاین ناخن‌های خود را دارید از نمی‌دانید کدام یک برای شما بهتر است، در ادامه همراه ما باشید:

 

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن از جمله پرطرفدارترین روش‌های زیبایی ناخن است که علاقه‌مندان و محبوبیت زیادی دارد. کاشت ناخن در واقع یک نوع زیباسازی ناخن محسوب می‌شود که بانوان از آن برای زیباتر نشان دادن دست‌های خود استفاده می‌کنند. کاشت ناخن با استفاده از مواد مختلف و روش‌های متفاوتی انجام می‌شود و بسته به نوع مواد و روش کاشت دارای میزان ماندگاری متغیری است.

استفاده از کاشت ناخن مناسب آن دسته از افرادی است که ناخن‌های شکننده و آسیب‌پذیری دارند و یا از ظاهر ناخن‌های خود ناراضی هستند. به طور معمول برای کاشت ناخن از پودر آکریلیک و ژل استفاده می‌شود.

کاشت ناخن طی مراحل مختلفی انجام می‌شود و نسبت به دیگر روش‌های آرایش ناخن، به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد. در مرحله اول انجام کاشت ناخن، به زیرسازی ناخن پرداخته می‌شود. پس از آن مراحل بعدی را انجام داده و در آخر نیز تزیین و طراحی روی صدف ناخن صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که کاشت ناخن به ترمیم نیاز دارد و هرچند وقت یک‌بار حدوداً (سه الی چهار هفته یک‌بار) بایستی انجام شود.

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن نیز مانند اکستنشن مژه، لیفت مژه و… طرفداران زیادی دارد و از روش‌های محبوب زیباسازی ناخن محسوب می‌شود. ژلیش ناخن که با نام لاک موقت نیز شناخته می‌شود، در حقیقت یک نوع لاک است که با ماده آکریلیک ترکیب شده است.

این نوع لاک در مقایسه با لاک‌های عادی طول عمر و ماندگاری بالاتری دارند. با انجام ژلیش ناخن می‌توانید زیبایی دست‌های خود را چندین برابر کنید و از آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش، رنگ لاک ناخن شما برای یک مدت‌زمان موقت به‌صورت ثابت می‌ماند و مشکلاتی مانند پریدگی را تجربه نخواهید کرد. البته باید مراقب ناخن‌های ژلیش شده خود باشید تا آسیبی نبینند.

ژلیش ناخن در ۳ مرحله مختلف انجام می‌شود و روش انجام آن چندان سخت و دشوار نیست. برای انجام ژلیش ناخن، ناخن کار ابتدا ژل پایه را روی ناخن قرار داده می‌دهد. در مرحله بعدی نیز ژل رنگ و در آخرین مرحله نیز تاپ ژل را روی سطح ناخن می‌زند.

انجام این مراحل باعث می‌شود تا ناخن‌ها ظاهری یکدست و طبیعی داشته باشند. ژلیش ماندگاری نسبتاً بالایی دارد و علت محبوبیت آن نیز به همین خاطر است. این نوع لاک، تا حدود یک ماه و حتی بیشتر نیز روی ناخن‌ها باقی می‌ماند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از لاک‌زدن مداوم و پریدگی لاک ناخن خود خسته شده‌اید، قطعاً ژلیش ناخن روشی مفید و بسیار خوب برای شما خواهد بود که از آن می‌توانید استفاده کنید.

ژلیش ناخن چیست؟

تفاوت کاشت ناخن و ژلیش

همان‌طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، کاشت ناخن و ژلیش ناخن دو روش کاملاً مجزا هستند که از هر دو روش برای زیباتر نشان دادن ناخن‌ها استفاده می‌شود. این دو روش کاملاً متفاوت هستند و تفاوت‌های متعددی میان آن‌ها وجود دارد. در این بخش می‌توانید با برخی از تفاوت‌های کاشت و ژلیش ناخن آشنا شوید:

  • در کاشت ناخن از مواد مختلفی مانند پودرهای فشرده و یا موادی از جنس پلاستیک استفاده می‌شود. این در حالی است که در انجام ژلیش ناخن فقط لاک معمولی و مواد ژل مانند برای افزایش مقاومت و استحکام ناخن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • برای انجام کاشت ناخن از ابزار و وسایل مختلفی مانند سوهان برقی، سوهان دستی، بافر، عقب زن، قیچی، ناخن‌گیر، کاتر، قلم شور، پرایمر، ضدقارچ و…. استفاده می‌شود، اما برای انجام ژلیش ناخن از چند ابزار ساده مانند دستگاه LED، پرایمر و… استفاده می‌شود.
  • کاشت ناخن در مقایسه با ژلیش ناخن در مدت‌زمان بیشتری انجام می‌شود. به عبارتی دیگر، انجام کاشت ناخن به زمان بیشتری نیاز دارد، این در حالی است که ژلیش ناخن در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.
  • کاشت ناخن نیازمند زیرسازی و سوهان‌کشی است و در مراحل بیشتری در مقایسه با ژلیش ناخن انجام می‌شود. تعداد مراحل انجام کاشت ناخن نسبت به ژلیش ناخن بیشتر و دشوارتر است.
  • ماندگاری ژلیش ناخن در مقایسه با کاشت ناخن کمتر است.
  • هزینه انجام کاشت ناخن نسبت به ژلیش ناخن بیشتر است.

تفاوت کاشت ناخن و ژلیش

کدامیک از روش‌های کاشت ناخن و ژلیش ناخن بهتر هستند؟

اما کاشت ناخن بهتره و یا ژلیش؟ در نظر داشته باشید که این دو روش همان‌طور که گفتیم دو روش متفاوت هستند و به همین دلیل کاربردهای مختلفی نیز دارند. هر یک از این روش‌ها مناسب افراد مختلفی هستند. به‌عنوان‌مثال کاشت ناخن مناسب آن دسته از افرادی است که ناخن‌های نازک و شکننده دارند و با اینکه رشد ناخن‌های آن‌ها بسیار کند است و یا مدل ناخن‌های خود را دوست ندارند.

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ناخن‌های بلند و زیبایی دارید، اما وقت زیادی برای تزیین و لاک‌زدن ناخن‌های خود ندارید، روش ژلیش ناخن برای شما مناسب‌تر خواهد بود. به‌طورکلی این دو روش تأثیر بسیار زیادی در زیبا نشان دادن ناخن‌های شما دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید ناخن‌هایی زیبا و متفاوت داشته باشید و توجه هر مخاطبی را به خود جلب کنید.

در واقع این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدامیک از این روش‌ها را انجام دهید و خوب‌بودن و یا نبودن هریک از این روش‌ها به شرایط ناخن‌های خود شما بستگی دارد. ازاین‌رو لازم است تا قبل از اقدام به انجام هریک از این روش‌های زیباسازی ناخن، شرایط ناخن‌های خود را مدنظر داشته باشید. اگر ناخن‌های بلند و محکمی دارید، نیازی نیست که کاشت ناخن انجام دهید و هزینه زیادی را نیز بابت آن صرف کنید. شما می‌توانید از ژلیش ناخن استفاده کنید و زیبایی ناخن‌های خود را افزایش دهید.

 

 کدامیک از روش‌های کاشت ناخن و ژلیش ناخن بهتر هستند؟

سخن پایانی

در دنیای امروزی، داشتن دست‌های زیبا با ناخن‌های بلند و دارای طرح‌های شیک و متفاوت اهمیت زیادی میان بانوان دارد. توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست که برای شکستن ناخن‌های خود و یا بدفرم بودن آن‌ها نگرانی و دغدغه داشته باشید. شما می‌توانید با انجام روش‌های مختلفی مانند کاشت ناخن و ژلیش ناخن، زیبایی ظاهری دست‌های خود را افزایش دهید. ممکن است که شما نیز مانند بسیاری از مخاطبان از خود بپرسید که کاشت ناخن بهتر است و یا ژلیش ناخن؟ در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه مطالبی در مورد معرفی کاشت ناخن و ژلیش ناخن و بررسی تفاوت‌های میان هر دو، به شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *